دانستنی های نظامی

تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
دانستنی های نظامی

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۱۲ ارتش های جهان

 

 

در آخرین رتبه بندی ارتش های جهان که ۴۵ فاکتور مختلف در نظر گرفته شده است ارتش جمهوری اسلامی ایران در رتبه دوازدهمین ارتش قدرتمند جهان جای گرفته است.که نزدیکترین رقبای منطقه ای آن یعنی عربستان و اسرائیل بر اساس این گزارش در رتبه های ۲۶ و ۱۰ قرار دارند.

 
۱- آمریکا
۲ – روسیه
۳ – چین
۴ – هند
۵ -انگلستان
۶ – ترکیه
۷ – کره جنوبی
۸ – فرانسه
۹ – ژاپن
۱۰ – رژیم صهیونیستی
۱۱ – برزیل
۱۲ – ایران
۱۳ – آلمان
۱۴ – تایوان
۱۵ – پاکستان
۱۶ – مصر
۱۷ – ایتالیا
۱۸ – اندونزی
۱۹ – تایلند
۲۰ – اوکراین
۲۱ -لهستان
۲۲ – کره شمالی
۲۳ – فیلیپین
۲۴ – استرالیا
۲۵ – کانادا
۲۶ – عربستان سعودی
۲۷ – مالزی
۲۸ – سوئد
۲۹ – اسپانیا
۳۰ – مکزیک

 جنگندۀ سوخو ۵ با دو قدرت پیشرانه ( ملخ و جت)

جنگنده ی سوخو SU-5 یا I-107 دارای قدرت مختلط (ملخ و جت) نمونه ی ساخته شده توسط اتحاد جماهیر شوروی بود که در اواخر جنگ جهانی دوم در حال ورود به نیروی هوایی بود. ظاهرا هواپیمای توربوجت تولید شده بدست آلمان به نام ( Messerschmidt 262) دراواخر جنگ جهانی دوم باعث طرح ساخت و توسعه ی یک جنگنده ی سریعتر(سوخو SU-5) از سوی اتحاد جماهیر شوروی شده است. از آنجا که اتحاد جماهیر شوروی در آن زمان فاقد تولید موتور توربوجت بود “تلاش ها در جهت ساخت هواپیمایی با قدرت مختلط یعنی استفاده از یک موتور(ملخ دار) پیستونی معمولی و برای کسب حداکثر نیروی محرکه بوسیله ی یک راکت کوچک یا موتور جت(معمولی و نه توربوجت) آغاز شد.

در همین زمان مدل مفهومی SU-5 (ابتدا I-107) که مشابه طرح میکویان گورویچ I-250 بود در سال ۱۹۴۴ طراحی شد. این هواپیما برای اولین بار در تاریخ ۶ آوریل ۱۹۴۵ پرواز کرد و تحت آزمایش های متعدد پروازی و اما محدود قرار گرفت (فواصل زمانی کوتاه) و پس از آن با اصلاح روی بالها و طرح بال جدیدی به نام (جریان آرام ) نصب شده بر روی این جنگنده به سرعت ۷۹۳ کیلومتر در ساعت رسید و در ادامه بوسیله ی موتور جت تا ارتفاع ۴،۳۵۰ متر اوج گرفت. در ۱۵ ژوئن ۱۹۴۵ و طی یکی از آزمایشات موتور پیستونی کلیموف VK-107A (تصویر پایین) در حین پرواز دچار مشکل شد . به دنبال این مشکل یک موتور دیگر از نوع VK-107A، برای تست پرواز تا ۱۸ اکتبر به فعالیت ادامه داد اما طی نظر شورای تصمیم گیری نیروی هوایی زمان بازنشستگی این موتور به علت تولید نوع جدید تر اعلام و عمر آن پایان یافت و بدون داشتن موتور VK-107A بیشتر طبعا ادامه طرح نیز ممکن نبود و همین امر پایان پروژه را رقم زد…….




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : چهار شنبه 29 آبان 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: